Image
26/04/2010

Duitse studenten verbazen Henkel met Terra Bionet

Twee studenten van de Mannheim University wonnen vrijdag de derde Henkel Innovation Challenge met een huishoudproduct dat we misschien zullen nodig hebben in 2050. Henkel ken je onder andere van Persil wasmiddel, Pritt-lijm en Schwarzkopf shampoo.

 


Twaalf Europese teams namen het tegen elkaar op in de finale in Amsterdam. Tim Brüggeman en Matthias Mittelsten Scheid konden de jury bekoren met Terra Bionet, een biologisch afbreekbaar reinigingsmiddel, waarbij speciale bacteriën het huisvuil opeten zodat je minder vaak hoeft schoon te maken. De studenten krijgen een reis naar Australië en een ontmoeting met de CEO van Henkel, Kasper Rorsted. “Het Duitse team was vooral sterk in de presentatie en onderbouwing van hun idee, een vaardigheid die voor toekomstige managers een absoluut pluspunt is”, vertelt Jean-Baptiste Santoul, voorzitter van de jury. Aan de wedstrijd namen ook Antwerpse studenten deel: Julie Collett, Daphne Hebb en Maarten Lahaye. Ze vielen helaas net buiten de prijzen met Persil O’Pure, een tablet dat waswater zuivert en een oplossing biedt voor het dreigende watertekort, maar houden er wel een opdracht voor Henkel aan over. Ze werken aan het introduceren van een innovatie in de Belgische wasmiddelenmarkt. De introductie is voorzien over negen maanden.

 
(CS)

 


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Odisee-hogeschool ziet aantal tweede semester-starters met 65% stijgen

Het aantal studenten dat aan de Odisee-hogeschool in het tweede semester start, is met 65 procent gestegen [...]

13/05/2024

Jongeren in Menen kunnen aangeven waar ze zich onveilig voelen

De stad Menen wil plaatsen waar jongeren zich onveilig voelen in kaart brengen. Hoe? Door QR-codes [...]

12/05/2024

UK stapte uit Erasmus-uitwisselingsprogramma door lage taalvaardigheid

Een verdere scheiding tussen Groot-Brittannië en de Europese Unie. Want als gevolg van de Brexit in 2020 [...]

10/05/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84