Image
04/06/2010

Studenten maken concurrent voor Facebook

Vier Amerikaanse studenten hebben geld bijeengezocht om een profielensite te ontwikkelen die de concurrentie kan aangaan met Facebook. De nieuwe netwerksite zal de naam Diaspora krijgen.

 


Via de investeringssite Kickstarter hebben de studenten meer dan 200.000 dollar ingezameld om Diaspora te ontwikkelen. Deze zomer zullen ze zich stevig aan het programmeren zetten, zodat de site dit jaar nog online kan gaan. De bedoeling van de nieuwe netwerksite is dat de gebruikers volledig kunnen bepalen wat ze wel of niet delen met de wereld. In de sector van de sociale netwerksites is privacy al langer een heikel punt, zeker omdat Facebook al enkele keren op korte tijd de instellingen omgooide. Daardoor deelden gebruikers veel meer informatie met vreemden dan ze van plan waren. En dat is net wat de makers van Diaspora wil vermijden. We zullen later dit jaar zien of ze in hun opzet slagen. (EV)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Mechelse studente maakt podcast voor wie worstelt met studiekeuze

Communicatiestudente Emma Scheyvaerts (20) van de Thomas More Hogeschool in Mechelen is al aan het tweede [...]

17/03/2022

Brusselse zussen finalistes in Red Bull Basement

De zussen Hajar en Kawthar Saidi (19), twee Brusselse studentes Business Management aan de ICHEC Brussels [...]

12/03/2022

10-jarig bestaan van Deliria gevierd op Internationale Vrouwendag

Dat enkel mannen bier drinken, is uiteraard onzin. Veel vrouwen lusten wel een frisse pint. Maar [...]

11/03/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84