Image
04/06/2010

Studenten maken concurrent voor Facebook

Vier Amerikaanse studenten hebben geld bijeengezocht om een profielensite te ontwikkelen die de concurrentie kan aangaan met Facebook. De nieuwe netwerksite zal de naam Diaspora krijgen.

 


Via de investeringssite Kickstarter hebben de studenten meer dan 200.000 dollar ingezameld om Diaspora te ontwikkelen. Deze zomer zullen ze zich stevig aan het programmeren zetten, zodat de site dit jaar nog online kan gaan. De bedoeling van de nieuwe netwerksite is dat de gebruikers volledig kunnen bepalen wat ze wel of niet delen met de wereld. In de sector van de sociale netwerksites is privacy al langer een heikel punt, zeker omdat Facebook al enkele keren op korte tijd de instellingen omgooide. Daardoor deelden gebruikers veel meer informatie met vreemden dan ze van plan waren. En dat is net wat de makers van Diaspora wil vermijden. We zullen later dit jaar zien of ze in hun opzet slagen. (EV)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Na de naaktbeelden: BV's laten van zich horen

Tenzij je geen sociale media hebt, weet je ondertussen dat er naaktbeelden de ronde gaan van enkele BV's. [...]

11/09/2020

Brusselse studenten mogen dineren in de bovenste bol van het Atomium

Slecht nieuws en goed nieuws voor de Brusselse studenten. Slecht nieuws: met pijn in het hart deelt de [...]

08/09/2020

Academiejaar start zonder Student Kick-Off

We beginnen het academiejaar met slecht nieuws. Het aftrappen van het studentenleven gebeurt zonder de [...]

02/09/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84