Image
04/06/2010

Studenten maken concurrent voor Facebook

Vier Amerikaanse studenten hebben geld bijeengezocht om een profielensite te ontwikkelen die de concurrentie kan aangaan met Facebook. De nieuwe netwerksite zal de naam Diaspora krijgen.

 


Via de investeringssite Kickstarter hebben de studenten meer dan 200.000 dollar ingezameld om Diaspora te ontwikkelen. Deze zomer zullen ze zich stevig aan het programmeren zetten, zodat de site dit jaar nog online kan gaan. De bedoeling van de nieuwe netwerksite is dat de gebruikers volledig kunnen bepalen wat ze wel of niet delen met de wereld. In de sector van de sociale netwerksites is privacy al langer een heikel punt, zeker omdat Facebook al enkele keren op korte tijd de instellingen omgooide. Daardoor deelden gebruikers veel meer informatie met vreemden dan ze van plan waren. En dat is net wat de makers van Diaspora wil vermijden. We zullen later dit jaar zien of ze in hun opzet slagen. (EV)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

5 verborgen parels in Leuven

1) Hal 5 Ooit was het een verlaten spoorweghal, vandaag is Hal 5 een gezellige ontmoetingsplek. [...]

17/03/2025

Gratis cinematicket? UGent zoekt proefpersonen voor onderzoek over vapen

Ben je een (niet-)vaper tussen 18 en 25 jaar oud? De UGent voert op Campus Coupure (Gent) binnenkort [...]

17/03/2025

Wie is er bang van gender? Het eerste panelgesprek in een nieuwe reeks van RHEA

RHEA, Onderzoekscentrum voor gender, diversiteit en intersectionaliteit aan de Vrije Universiteit Brussel, [...]

01/03/2025

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84