Image
09/12/2010

Kaboom

Gregg Araki - in een vroeger leven (The Doom Generation, Nowhere...) nog de opkomende filmgoeroe van een nihilistische, verloren generatie - had volgens ons fameus de kolder in de kop toen hij Kaboom schreef en inblikte. Ofwel dat, ofwel neemt hij zijn eigen filmmakerij niet langer serieus, en dat zou jammer zijn.

 

 


Kaboom raakt namelijk kant noch wal. De liefhebbers - en die bestaan, want wij zagen de film in het gezelschap van een kudde enthousiaste filmstudenten - zullen beweren dat we niet hebben begrepen dat Araki deze keer opzettelijk met verschillende genres goochelt, met een sexy en komisch resultaat. Wij gaan daar niet mee akkoord. Wij zijn eerder van mening dat Araki van geen hout pijlen wist te maken en z'n film, die nochtans veelbelovend begint als een soort biseksuele karakterstudie van Amerikaanse uniefstudenten, schouderophalend laat ontsporen tot een groteske klucht met een ridicule samenzweringsplot. Grappig? Aan de toog recht tegenover de bioscoop zijn vast minder geforceerde en geestiger oneliners te horen dan in dit gedrocht. Sexy? Ach, Araki wil graag zijn imago van durver blijven cultiveren, maar eigenlijk is hij, terwijl de tijdsgeest hem heeft ingehaald, gewoon braafjes geworden: in de gemiddelde romantische komedie zitten vandaag gewaagder seksscènes dan in Kaboom. Nee, deze film heeft niets voor ons gedaan, en hoewel we in 2004 nog onder de indruk waren van Mysterious Skin, schrappen we Gregg Araki bij deze definitief uit ons lijstje te volgen regisseurs.

 
 (HDP)

bekijk de trailer


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Race over het water met deze opblaasbare gadgets

Een hele zomer gewoon wat in het zwembad liggen, daar is na een tijdje ook niets meer aan. Wil je je [...]

10/06/2021

Last van geheugenverlies na een nachtje stappen? Nu niet meer!

Heb jij na een nacht stevig uitgaan soms moeite om te herinneren wat je net allemaal hebt uitgespookt? [...]

06/06/2021

Ook mannen kunnen ervaren hoe het is om borsten te hebben

In 2016 lanceerde het Belgische beha-bedrijf PrimaDonna de Internationale E-cup dag voor mannen. Op [...]

05/06/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84