Image
12/11/2010

Twitteren in de aula: pro of contra?

De Vlaamse Vereniging van Studenten, of kort VVS, vraagt docenten uit het hoger onderwijs om meer gebruik te maken van sociale netwerksites als Twitter en Facebook. Dat moet de interactie tussen studenten en docenten stimuleren.

 

Tom Demeyer, voorzitter van de VVS, legt uit: “Het klassieke hoorcollege als contactvorm zal een belangrijke plaats behouden in ons massaonderwijs, maar interactie in zulke grote aula's is niet onmogelijk. Zo kan Twitter tijdens de colleges gebruikt worden om op een interactieve manier vragen te stellen aan de docent.” In de Verenigde Staten is er momenteel wel al sprake van het zogenaamde e-learning, de proefprojecten waren er een groot succes.

 
(SVR)
 

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Vives-leefcampus in Brugge is geopend

Studenten van Vives kunnen voortaan niet alleen les volgen aan de hogeschool in Brugge, maar er ook verblijven. [...]

07/02/2023

Digital natives verkiezen een mix van live en online les

Een enquête van Acco toont aan dat blended lessen de toekomst zijn. Studenten en docenten hoger onderwijs [...]

03/02/2023

Museum voor Schone Kunsten Gent geeft prikkelarme rondleidingen

Het Museum voor Schone Kunsten Gent wil een zorgeloos bezoek aan het museum voor iedereen vanzelfsprekend [...]

01/02/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84