Image
12/11/2010

Twitteren in de aula: pro of contra?

De Vlaamse Vereniging van Studenten, of kort VVS, vraagt docenten uit het hoger onderwijs om meer gebruik te maken van sociale netwerksites als Twitter en Facebook. Dat moet de interactie tussen studenten en docenten stimuleren.

 

Tom Demeyer, voorzitter van de VVS, legt uit: “Het klassieke hoorcollege als contactvorm zal een belangrijke plaats behouden in ons massaonderwijs, maar interactie in zulke grote aula's is niet onmogelijk. Zo kan Twitter tijdens de colleges gebruikt worden om op een interactieve manier vragen te stellen aan de docent.” In de Verenigde Staten is er momenteel wel al sprake van het zogenaamde e-learning, de proefprojecten waren er een groot succes.

 
(SVR)
 

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Odisee-hogeschool ziet aantal tweede semester-starters met 65% stijgen

Het aantal studenten dat aan de Odisee-hogeschool in het tweede semester start, is met 65 procent gestegen [...]

13/05/2024

Jongeren in Menen kunnen aangeven waar ze zich onveilig voelen

De stad Menen wil plaatsen waar jongeren zich onveilig voelen in kaart brengen. Hoe? Door QR-codes [...]

12/05/2024

UK stapte uit Erasmus-uitwisselingsprogramma door lage taalvaardigheid

Een verdere scheiding tussen Groot-Brittannië en de Europese Unie. Want als gevolg van de Brexit in 2020 [...]

10/05/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84