Image
12/11/2010

Twitteren in de aula: pro of contra?

De Vlaamse Vereniging van Studenten, of kort VVS, vraagt docenten uit het hoger onderwijs om meer gebruik te maken van sociale netwerksites als Twitter en Facebook. Dat moet de interactie tussen studenten en docenten stimuleren.

 

Tom Demeyer, voorzitter van de VVS, legt uit: “Het klassieke hoorcollege als contactvorm zal een belangrijke plaats behouden in ons massaonderwijs, maar interactie in zulke grote aula's is niet onmogelijk. Zo kan Twitter tijdens de colleges gebruikt worden om op een interactieve manier vragen te stellen aan de docent.” In de Verenigde Staten is er momenteel wel al sprake van het zogenaamde e-learning, de proefprojecten waren er een groot succes.

 
(SVR)
 

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Nieuwe verkorte lerarenopleiding in Brussel

Erasmushogeschool Brussel (EhB) ontwikkelde in samenwerking met scholengroepen in Brussel en de Vlaamse [...]

27/10/2023

Jongeren weten wat sparen is (maar hebben verder weinig financiële kennis)

In opdracht van Argenta ondervroeg onderzoeksbureau iVOX Belgische jongeren tussen 15 en 24 jaar over [...]

25/10/2023

Thomas More-studentes scoren met Lego-campagne

Een team studentes van de bachelor International Communication and Media van Thomas More in Mechelen [...]

24/10/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84