Image
24/03/2011

DREAM-actie helpt studenten op weg naar droomberoep

Op donderdag 24 maart gaat de dertiende editie van DREAM van start, waarbij meer dan 12.000 jongeren een bezoek zullen brengen aan 600 verschillende bedrijven om zo een beter zicht te krijgen op hun eigen ambities.

 

DREAM, dat al sinds 1998 bestaat, is een sensibiliseringsactie op initiatief van de managementschool ICHEC-PME, het KMO-departement van de handelshogeschool ICHEC, en wil de Belgische schoolgaande jeugd meer ondernemingszin laten krijgen. “Al te vaak stelt men vast dat jongeren niet echt enthousiast zijn over het actieve bedrijfsleven en ze zich niet bewust zijn van hun eigen capaciteiten. Door deze actie worden ze geprikkeld door het actieve leven”, zo klinkt het. De DREAM-actie is van toepassing op jongeren van 16 tot en met 19 jaar en zal in elke provincie plaatsvinden.

 
Meer info: www.dreamday.be
(ADG)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Heb ik de foute studierichting gekozen?

Het eerste semester van het academiejaar loopt op z’n einde en jij twijfelt nog steeds of je de [...]

06/12/2021

GUIDO's studentenpanel test de OPPO Reno6

GUIDO zocht en vond drie studenten met oog voor snufjes en technisch detail en gaf hen de kans de Reno6 [...]

06/12/2021

25 verschillende bieren proeven in 24 dagen?

HOPT, marktleider in de thuisbezorging van bier, brengt een originele adventskalender op de markt met [...]

05/12/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84