Image
10/04/2011

KU Leuven lanceert eigen bier

De associatie van de Katholieke Universiteit Leuven lanceert haar eigen bier ‘Surplus’. Het pilsje is het resultaat van universitair onderzoek en lijkt alvast veelbelovend. Studenten en personeelsleden kunnen ook hun steentje bijdragen door een logo en etiket te ontwerpen, de winnaar wordt beloond met een iPad of een vat.

 


Onderzoekers hebben nieuwe technologieën getest op een traditioneel recept. Volgens de K.U. Leuven ontstond een smaakvolle pint: “Op die manier is het een schitterende uiting van de persoonlijke ontwikkeling, kwaliteitsverhoging en innovatie waarvoor onze associatie staat.” Voor de liefhebbers: Surplus is een bitter bier met een bescheiden alcoholpercentage. Een heerlijke dorstlesser benadrukken de makers.

 
(AC)

 


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Studenten ontwikkelen ‘Step Cube’: een locker voor je elektrische step

Elektrische steps zijn niet meer weg te denken uit het straatbeeld. Je vindt ze - zeker in steden - [...]

23/04/2021

Aldi test verkoop verpakkingsvrije producten

In 2020 maakte Aldi bekend hun hoeveelheid plastic verpakkingen te willen halveren tegen 2025. Deze [...]

22/04/2021

Adidas gaat de duurzame toer op met de Stan Smith Forever

De ‘Stan Smith Forever’, zo heet de duurzame variant van de wereldberoemde Stan Smiths die [...]

22/04/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84