Image
14/05/2011

Hasselt showt jong talent in Pop-Up-winkels

Hasselt is de laatste jaren een stad die zich wil profileren als hip en cultureel. Gisteren stelde Hasselt samen met DSGNRMRKT een nieuw initiatief voor om jonge ontwerpers kansen te geven.

Nog tot 21 mei kan je doorheen Hasselt het Pop-Up-Parcours gaan volgen. Jonge ontwerpers krijgen op die manier de kans om hun collecties te showen in al bestaande winkels doorheen Hasselt. Zij krijgen een deeltje van de winkel dat ze mogen inrichten als hun eigen kleine winkeltje. Zo zijn er Pop-Up-stores in het Modemuseum, in de winkel van de gevestigde waarde Stijn Helsen, in de superhippe Clinic enzovoort. Het parcours is een ideale manier om een stad als Hasselt beter te leren kennen. De Pop-Up-stores zijn doorheen het stadscentrum gevestigd in de vele hippe designerstores die de stad rijk is. Schepen van Cultuur, Karolien Mondelaers noemt het project de ideale gelegenheid om Hasselt en haar jong aanstormend talent in de kijker te zetten. Wie Hasselt nog niet goed kent, moet zeker eens gaan kijken, de kleine straatjes verbergen heel wat toffe, jonge winkels.
(CM)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Jongeren praten onderling vaak over geld

Meer dan de helft van de jongeren van 18 tot 24 jaar (54%) praat minstens maandelijks met vrienden over [...]

25/05/2022

Kunststudente publiceert boek dat licht geeft in het donker

Margo Van Onderbergen, studente Beeldende Kunsten/Grafisch Ontwerp aan Sint Lucas Antwerpen, moest net [...]

24/05/2022

Belgische jongeren koken pas gezond als het eenvoudig is

Uit een onderzoek van Hello Fresh blijkt dat afvallen voor meer dan 40% van de jongeren een reden is [...]

23/05/2022