Image
05/09/2011

Dean wint luxekot in Shopping K

Dean Kenes, een 20-jarige student sociaal-cultureel werk aan de Howest, mag zich als winnaar van het luxekot in Shoppingcenter K in Kortrijk een jaar lang in luxe wentelen. Niemand minder dan Stubru-presentator Sam de Bruyn kroonde Dean tot winnaar tijdens zijn programma Sound Of Sam, dat voor de gelegenheid vanuit dat superkot werd uitgezonden.

 

In de finale moesten Lisa Maxy, winnares van de wildcard, Benjamin Savic, Beate Verheyden en Dean elk een tiental vragen beantwoorden en ook enkele Kortrijkse specialiteiten herkennen, zoals de jenever en de Clerckiesburger. Omdat Dean nadien met de dobbelsteen een vijf rolde en Beate slechts één oog haalde, werd hij uitgeroepen tot uiteindelijke winnaar. Dominique Desmeytere, manager van K: “Het begint met een gratis verblijf in één van onze appartementen die uitkijken op de Wijngaardstraat. De winnaar betaalt geen huur, geen verbruikskosten en krijgt alle aansluitingen gratis. De gelukkige krijgt ook alle mogelijke multimedia én een uurwerk om op tijd te komen in het restaurant, waar hij gratis mag eten. Ook aan schoolmateriaal en gratis kleren hebben we gedacht.” Daarnaast mag Dean alle thuiswedstrijden van KV Kortrijk bijwonen, voorziet brouwerij Bockor liters Kriek Max én toegangstickets voor de festivals die de brouwerij sponsort. Niet mis dus. In ruil maakte wordt Dean een heuse ambassadeur van de stad. “Het is de bedoeling dat de student een blog bijhoudt en daar zijn ervaringen opzet. Zo willen we jongeren naar de stad lokken. Onze winnaar moet hen enthousiast maken over wonen, shoppen en uitgaan in Kortrijk”, aldus Desmeytere. Bij Dean moest het allemaal nog even doorsijpelen: “Zeggen dat ik dit echt niet kan geloven, is cliché, maar toch is het zo. Het is ook allemaal nog wat chaotisch nu, maar dat komt wel goed. (lacht) Ik ga echt een jaar lang genieten. Dat weet ik nu al.”

 
 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Tiktok test tool waarmee je kunt solliciteren

De razend populaire app Tiktok komt op de proppen met een gloednieuwe tool waarmee mensen binnenkort [...]

11/08/2021

Vlaamse jongeren eten onvoldoende groenten

Volgens een enquête van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) eten Vlaamse millennials [...]

07/08/2021

Studentenclub Wieslandia: “Iedereen is welkom, ook mensen die niet kunnen kaarten!”

GUIDO is er voor de studenten, daarom zetten we telkens weer de student in de kijker. Daar horen natuurlijk [...]

05/08/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84