Image
09/01/2003

DE MOL is terug

DE MOL, misschien wel het opwindendste en zeker het populairste televisiespel van TV1, is terug. In de derde reeks, op het scherm vanaf zondagavond 19 januari, gaan Bruno, Christophe, Corry, Inge, Marc, Nicole, Sandra, Shadia, Stijn en Walter, die geselecteerd werden uit bijna 10.000 kandidaten, op zoek naar de verrader in hun midden.

De Mol III speelt zich af in Italië. "Niet te ver," beaamt presentator Michiel Devlieger. "Dat is vooral een praktische keuze. We hebben even Canada overwogen, maar dat bleek nodeloos moeilijk te zijn in de voorbereidingsfase, met die verschillende tijdzones. Italië dan maar, het is daar mooi, het spreekt toch ook tot de verbeelding en we hadden bij de opnames in september kans op mooi weer, al is dat een beetje tegengevallen."

Aan het spel op zich is niets veranderd: er is één Mol en negen gewone kandidaten, en samen kunnen ze tot 100.000 euro verdienen met de opdrachten. "Daar zijn we lang mee bezig geweest," zegt Michiel, "want we hebben maar twee of drie opdrachten gebruikt uit de Mol-reeksen die in andere landen lopen. Van de opdrachten die de potentiële kandidaten moesten suggereren, hebben we er zelfs geen enkele behouden." Uit de eerste aflevering blijkt alvast dat die opdrachten geheel in de lijn liggen van de twee vorige reeksen van De Mol: een combinatie van avontuur, schranderheid, behendigheid, zelfbeheersing en concentratie. En ook de nieuwsgierigheid van de kandidaten wordt op de proef gesteld: ze hebben in het begin elk een koker gekregen die ze niet mogen openen op straffe van een geldboete. "Dat idee is niet echt origineel," geeft Michiel toe. "Het is al eens in een eerdere reeks gebruikt, maar wel op een andere manier." Tja, De Mol loopt inmiddels in 17 landen, dus Michiel heeft wel wat referentiemateriaal ter beschikking…

De hamvraag luidt natuurlijk: zal De Mol III even meeslepend zijn als de vorige twee reeksen? Michiel: "We hebben lang getwijfeld of we deze reeks wel moesten maken, maar nu het achter de rug is kan ik zeggen dat we voor een waardige opvolger hebben gezorgd. 't Is een heel goeie reeks, en ik ben er zeer trots op." Kijken dus, elke zondagavond om tien voor acht op TV1.

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

MNM Blokhut: presentatoren moeten écht studeren

MNM lanceert iets nieuws tijdens de blok in juni: De MNM Blokhut. Na tien edities van Marathonradio trekt [...]

10/06/2022

Nu is het definitief: musical 40-45 stopt op 3 juli

Wie nog steeds niet naar de spektakelmusical 40-45 is gaan kijken in het Studio 100 Pop-Up Theater in [...]

04/06/2022

Jouw rug is wellicht al een dertiger!

Ergodôme en het departement Ergotherapie van Howest hebben een studie uitgevoerd waaruit blijkt dat onze [...]

03/06/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84