Image
07/02/2012

Sms’en maakt jongeren oppervlakkig

 


Hoe meer sms’en je stuurt, hoe oppervlakkiger jouw persoonlijkheid is. Zo blijkt uit recente studie dat jongeren die veel sms’en sturen materialistischer zijn ingesteld en minder bezorgd zijn over hun innerlijke groei. Fervente sms’ers maken zich meer zorgen over rijkdom en hun imago, dan wie niet zo vaak berichten stuurt. Waarom dat net zo is, kunnen de wetenschappers niet duiden. Wie niet ten onder wil gaan aan dit fenomeen, neemt best af en toe de tijd om zich te bezinnen. Wanneer je brein rust, heb je namelijk meer tijd om na te denken over het leven en situaties. Afleidingen zoals sms’en kunnen die rust verstoren, waardoor je oppervlakkig gaat nadenken over belangrijke zaken. Spendeer je vrije tijd dus niet enkel aan televisie, media of gsm.

 
(CA)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Dit werd achtergelaten in Belgische Uber-taxi's

Uber heeft zijn zevende jaarlijkse Uber Lost & Found Index gepubliceerd, een indrukwekkend overzicht [...]

01/11/2023

Nieuwe verkorte lerarenopleiding in Brussel

Erasmushogeschool Brussel (EhB) ontwikkelde in samenwerking met scholengroepen in Brussel en de Vlaamse [...]

27/10/2023

Jongeren weten wat sparen is (maar hebben verder weinig financiële kennis)

In opdracht van Argenta ondervroeg onderzoeksbureau iVOX Belgische jongeren tussen 15 en 24 jaar over [...]

25/10/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84