Image
05/05/2012

Solliciterende studenten krijgen make-over

 


De eerste jobbeurs van de Xios Hogeschool in Hasselt wist zich meteen te onderscheiden van andere evenementen. Stylisten, kapsters en schminksters namen de studenten onder handen voor die gingen solliciteren.

 
De make-over zorgde bij de meeste studenten voor een frisser voorkomen en een aanpassing van hun stijl. Er stond dan ook heel wat op het spel. Maar liefst 31 organisaties waren aanwezig in de hogeschool, met 150 tot 200 vacatures. Bedrijfsleiders zullen je natuurlijk nooit enkel aannemen op basis van je uiterlijk, maar het speelt wel een rol. “Het gaat om het totaalpakket”, vertelde Tilly Volckaerts van Xios aan Het Nieuwsblad. “Het juiste diploma, de uitstraling en de persoonlijkheid moeten bij het bedrijf passen.” Uiteindelijk viel het nog mee met de looks. De meeste studenten waren opvallende trendy gekleed. Alleen met make-up is het opletten. “Soms schminken ze zich te veel, een laagje minder zou ook goed zijn”, zegt Volckaerts. Styliste Liesbeth Verlinden gaf nog een tip mee. “Het belangrijkste zijn verzorgde handen en nette haren, daar kan je op afgerekend worden.”
(JVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Thomas More-studentes scoren met Lego-campagne

Een team studentes van de bachelor International Communication and Media van Thomas More in Mechelen [...]

24/10/2023

Droom voor shopaholics: studeren op de Meir

Karel de Grote Hogeschool en projectontwikkelaar Meir Corner bouwen een nieuwe campus op de voormalige [...]

19/10/2023

Dries ontwikkelt alarm-app als eindwerk (en scoort 19/20)

Dries Vanmierlo, derdejaarsstudent Multimedia & Creatieve Technologie aan de Erasmushogeschool Brussel, [...]

18/10/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84