Image
08/06/2012

Humo breidt uit met radio- en tv-programma

 


Humo zal vanaf deze zomer niet enkel meer een weekblad zijn. Er wordt volop gewerkt aan een eigen radioprogramma en samen met VT4 zijn er plannen voor een tv-show.

 
 
Het radioprogramma is in de eerste plaats bedoeld als een experiment om te kijken welke kanten Humo allemaal kan uitgaan. De bedoeling is dat het een dagelijks programma wordt met veel interactie met de luisteraars. Wanneer de eerste uitzending van start gaat is nog niet duidelijk. Langzaamaan wordt wel duidelijk waar de show te beluisteren zal zijn. Voorlopig is er al sprake van dat het programma zal uitgezonden worden op FM Brussel en op de website van Humo. Ook Gentse studentenradio Urgent is al gepolst, maar die heeft nog geen beslissing genomen. In Antwerpen werd Radio Centraal gecontacteerd, maar die vinden het concept niet bij hun profiel passen.
 
De radioplannen passen binnen de strategie van Jan Stevens die sinds mei vorig jaar de fakkel als directeur heeft overgenomen. Zijn opdracht is om het merk Humo verder uit te bouwen en Stevens gaat daarvoor weg van het papier richting de andere media. Ook zijn er al plannen voor een tv-programma dat volgend jaar te zien zal zijn op VT4, net als Humo een onderdeel van De Vijver Media. Meer is er over beide projecten nog niet bekend, maar het klinkt alvast veelbelovend.

(JVR) 


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Jamies voor Vlaamse online videomakers uitgereikt

In De Grote Post in Oostende werden De Jamies uitgereikt, de awards voor Vlaamse online videomakers, [...]

23/04/2022

Ons studentenpanel test 10 dagen lang de vitamines Biocure Max Boost

Om de Booster express van Biocure te testen, die onmiddellijke concentratie en instant energie geeft [...]

19/04/2022

Verontrustend veel jongeren bereid om 'geldezel' te zijn

Febelfin, de federatie van de Belgische financiële sector, voerde een onderzoek naar het fenomeen 'geldezels'. [...]

14/04/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84