Image
23/08/2012

Studenten willen alsmaar meer luxe

 


Voor hun masterproef onderzochten studenten organisatie en management Sanne Hermans en Wim Verlinden de huisvestingsvoorkeuren van collegastudenten. “Aan de hand van een websurvey die we verstuurden onder de Antwerpse jongeren, polsten we naar de betalingsbereidheid voor bepaalde kotkenmerken zoals woontype, oppervlakte en afstand”, vertelt Sanne. “Uiteindelijk gingen we aan de slag met 1.728 formulieren, waarvan 80 procent van de formulieren werden ingevuld door vrouwen en 20 procent door mannen. Wat bleek? Studenten verkiezen een goedkoper kot boven een duur, al zijn ze wel bereid wat extra centjes (gemiddeld 171,15 euro) neer te tellen voor wat extra privacy. Daarnaast kiezen studenten vaker voor een studio boven een gewone kamer en willen ze al helemaal geen kotbaas meer. “Studenten hechten de laatste jaren meer belang aan privacy en hygiëne. Maar dat een gemeenschappelijke keuken als negatief ervaren wordt, is toch veeleer verrassend. Studenten hadden voorheen aangegeven dat ze het niet erg vinden om een keuken te delen wegens het sociaal contact.”

 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Heb ik de foute studierichting gekozen?

Het eerste semester van het academiejaar loopt op z’n einde en jij twijfelt nog steeds of je de [...]

06/12/2021

GUIDO's studentenpanel test de OPPO Reno6

GUIDO zocht en vond drie studenten met oog voor snufjes en technisch detail en gaf hen de kans de Reno6 [...]

06/12/2021

25 verschillende bieren proeven in 24 dagen?

HOPT, marktleider in de thuisbezorging van bier, brengt een originele adventskalender op de markt met [...]

05/12/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84