Image
23/08/2012

Studenten willen alsmaar meer luxe

 


Voor hun masterproef onderzochten studenten organisatie en management Sanne Hermans en Wim Verlinden de huisvestingsvoorkeuren van collegastudenten. “Aan de hand van een websurvey die we verstuurden onder de Antwerpse jongeren, polsten we naar de betalingsbereidheid voor bepaalde kotkenmerken zoals woontype, oppervlakte en afstand”, vertelt Sanne. “Uiteindelijk gingen we aan de slag met 1.728 formulieren, waarvan 80 procent van de formulieren werden ingevuld door vrouwen en 20 procent door mannen. Wat bleek? Studenten verkiezen een goedkoper kot boven een duur, al zijn ze wel bereid wat extra centjes (gemiddeld 171,15 euro) neer te tellen voor wat extra privacy. Daarnaast kiezen studenten vaker voor een studio boven een gewone kamer en willen ze al helemaal geen kotbaas meer. “Studenten hechten de laatste jaren meer belang aan privacy en hygiëne. Maar dat een gemeenschappelijke keuken als negatief ervaren wordt, is toch veeleer verrassend. Studenten hadden voorheen aangegeven dat ze het niet erg vinden om een keuken te delen wegens het sociaal contact.”

 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Nieuwe editie van campagne tegen pesten focust op de omgeving

STIP IT, de campagne tegen pesten van Ketnet, MNM en Radio 2, is maandag van start gegaan en richt zich [...]

15/09/2024

Vijf tips voor een vlotte start van het academiejaar

Het is weer bijna zover: het nieuwe academiejaar gaat van start. Wat moet je zeker weten vooraleer je [...]

14/09/2024

Studenten nemen de spelling van Gen Z onder de loep

Vier laatstejaarsstudenten Business & Languages van Arteveldehogeschool in Gent tonen in hun bachelorproef [...]

10/09/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84