Image
11/09/2012

Studenten verkiezen nog altijd bier

 


Diageo, internationale topper wat premium drinks betreft – denk maar aan Smirnoff, Johnnie Walker en J&B – heeft enkele maanden geleden samen met onderzoeksbureau CheckMarket de drinkgewoontes van studenten bestudeerd. Wat bleek? Zowel op een cantus (3 op 4 respondenten) als op een TD (bijna 3 op 5), studentenopeningsfeest (2 op 5), kotfeest (bijna 2 op 5) en festival of concert (1 op 2) vliegen vooral pinten over de toonbank. Een cantus komt trouwens het duurste uit. Driekwart spendeert er 10 tot 20 euro aan drank. Een kotfeestje is de voordeligste activiteit uit het rijtje, daarbij geeft tachtig procent minder dan 10 euro uit.

 
 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Een kotstudent kost meer dan 14.000 euro

Krijg maar medelijden met de beurs van je ouders, want een kotstudent kost dit academiejaar gemiddeld [...]

15/11/2021

Studentenclub in de kijker: Vlaamse Cantus Crashers (VCC)

Waar kwam het idee voor de club vandaan? Het concept van de VCC bestaat al langer dan de club zelf. [...]

19/10/2021

Studentenclub Capitant

"Capitant is opgericht in 2010 door Lukas Stoops. Hij is nog altijd actief bezig met de organisatie.Vroeger [...]

11/10/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84