Image
11/09/2012

Studenten verkiezen nog altijd bier

 


Diageo, internationale topper wat premium drinks betreft – denk maar aan Smirnoff, Johnnie Walker en J&B – heeft enkele maanden geleden samen met onderzoeksbureau CheckMarket de drinkgewoontes van studenten bestudeerd. Wat bleek? Zowel op een cantus (3 op 4 respondenten) als op een TD (bijna 3 op 5), studentenopeningsfeest (2 op 5), kotfeest (bijna 2 op 5) en festival of concert (1 op 2) vliegen vooral pinten over de toonbank. Een cantus komt trouwens het duurste uit. Driekwart spendeert er 10 tot 20 euro aan drank. Een kotfeestje is de voordeligste activiteit uit het rijtje, daarbij geeft tachtig procent minder dan 10 euro uit.

 
 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

UHasselt ontwikkelt app die slaagkansen aan unief berekent

Het is geen onbekend scenario: je hebt net een secundair diploma op zak maar aarzelt nog over een studierichting [...]

13/03/2021

Adele verkozen tot beste Britse zangeres van deze eeuw

De British Phonographic Industry (BPI) heeft Adele uitgeroepen tot de beste zangeres van de voorbije [...]

12/03/2021

Kortrijk tracht ondernemerschap bij studenten te stimuleren

Stad Kortrijk heeft beslist om beginnende student-ondernemers extra te ondersteunen. Het ondernemingsnummer [...]

11/03/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84