Image
11/09/2012

Studenten verkiezen nog altijd bier

 


Diageo, internationale topper wat premium drinks betreft – denk maar aan Smirnoff, Johnnie Walker en J&B – heeft enkele maanden geleden samen met onderzoeksbureau CheckMarket de drinkgewoontes van studenten bestudeerd. Wat bleek? Zowel op een cantus (3 op 4 respondenten) als op een TD (bijna 3 op 5), studentenopeningsfeest (2 op 5), kotfeest (bijna 2 op 5) en festival of concert (1 op 2) vliegen vooral pinten over de toonbank. Een cantus komt trouwens het duurste uit. Driekwart spendeert er 10 tot 20 euro aan drank. Een kotfeestje is de voordeligste activiteit uit het rijtje, daarbij geeft tachtig procent minder dan 10 euro uit.

 
 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

ISIC City Pass voor studenten gelanceerd in Gent

De Gentse studenten hebben vanaf nu een streepje voor op hun studiegenoten in andere steden. Dankzij [...]

15/10/2020

Opmerkelijk in coronatijden: studentenverenigingen zien ledenaantallen explosief stijgen

Het aantal studenten dat zich aansluit bij een studentenvereniging is opvallend gestegen. Dat meldt VRT [...]

09/10/2020

HOGent-studenten krijgen hun diploma in de Ghelamco Arena

Afstuderen van de HOGent, dat doe je in stijl. Door de coronapandemie kunnen proclamaties niet meer op [...]

09/10/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84