Image
25/09/2012

Elien Migalski over haar succesvolle blog ‘Dogs and dresses’


De 23-jarige Elien Migalski volgt een master in filmstudies en visuele cultuur aan de Universiteit Antwerpen, maar als het even kan, laat ze de realiteit schieten en huppelt ze rond in de digitale wereld, waar ze als eigenares van de blog Dogs and Dresses elke maand zowat 18.000 bezoekers vertelt over alles wat hip and happening is.

GUIDO: Dogs and dresses, een blog over honden en jurkjes denk ik dan?

Elien: Niet echt. (lacht) Ik was op zoek naar een naam die goed klonk én bij mij past, dus heb ik twee van mijn favoriete dingen gecombineerd. Mijn labrador Zelton diende als inspiratie voor het eerste deel van de naam. Hij kwam altijd trots naast me poseren bij het maken van outfitfoto's. Toen hij heel onverwacht stierf in juni van vorig jaar, kreeg de naam nog meer betekenis. Het dresses-gedeelte verwijst naar mijn voorliefde voor jurkjes. Ik hou van een goede alliteratie, dus dogs and dresses werd meteen goedgekeurd. (lacht) Ik zeg wel eens dat mijn blog mijn online museum is. Een tentoonstellingsruimte waar ik alles wat ik mooi en interessant vind te kijk zet. Ik schrijf er over mijn dagelijkse outfits, mijn avonturen in modeland, events die ik bijwoon, nieuwe merken en producten die ik de moeite vind. Maar ik durf ook al eens af te wijken van the usual fashion-related content en schrijven over reizen, interieur, films, muziek en televisieprogramma’s. 

GUIDO: Hoe kom je zelf aan die informatie?

Elien: Een groot deel van de modenieuwtjes krijg ik via pr-bedrijven binnen in mijn mailbox. Verder bezoek ik modesites en hou ik zowel de twitter- als facebookwereld nauwlettend in de gaten. Het gebeurt ook dat ik rondloop in de stad en een mooie tas zie in een etalage of een nieuwe winkel ontdek. In ’t begin is het een beetje zoeken, maar na een tijdje begon ik uitnodigingen te krijgen voor events, persvoorstellingen, collectiepresentaties enzovoort. Dat zorgde ervoor dat ik in aanraking kwam met mensen uit ‘het wereldje’: medebloggers, pr-verantwoordelijken, designers. Ondertussen werd ik uitgenodigd voor London Fashion Week en stond ik op de cover van een populair modeblad in de UK. Zulke kansen zorgen natuurlijk voor leuke topics op mijn blog.

GUIDO: Daar zullen wel veel jongedames jaloers op zijn. Nog voordelen aan een blog?

Elien: Het gebeurt dat merken en pr-bureaus samples en cadeautjes opsturen in de hoop dat de blogger daarover iets vermeldt. Een leuke bonus, want wat is er nu fijner dan thuiskomen na een lange schooldag en een pakje aan de deur te zien staan? Maar aan de andere kant laat ik me niet omkopen hoor. Krijg ik een paar schoenen toegestuurd dat helemaal mijn stijl niet is, dan bezorg ik ze gewoon terug. Mijn blog is te veel een weerspiegeling van wie ik ben om er dingen op te schrijven waar ik niet voor de volle 100% achter sta.

GUIDO: En toch geloof ik dat er na het publiceren van dit interview honderd nieuwe blogs online komen.

Elien: De laatste tijd schieten blogs sowieso al als paddenstoelen uit de grond, maar pas op, er komt meer bij kijken dan je op het eerste gezicht zou denken. Content verzamelen, foto’s nemen, bewerken, uploaden, teksten schrijven, posts promoten via sociale media… Het hele proces neemt toch een tijdje in beslag.

GUIDO: Is de blog al veel veranderd sinds je eerste stuk?

Elien: Ik ben me wel meer en meer gaan blootgeven. In het begin postte ik vooral collages en algemene artikeltjes, maar gaandeweg bracht ik meer en meer artikels over dingen die ik meemaakte in mijn dagelijkse leven. Het is ook niet evident geweest om foto’s van mezelf online te plaatsen. Die barrière heb ik intussen doorbroken, ik plaats nu regelmatig foto’s en info over mijn outfit. Dat heeft ervoor gezorgd dat mijn lezers me beter leren kennen.

GUIDO: En ze kunnen je wel appreciëren, want je populariteit stijgt dagelijks. Doe zo voort!

(SVR)

“Een handvol designers en editors beslist elk seizoen wat een groot deel van de wereld draagt. Fascinerend!”

FASHION ID

Mijn make-up: Ik heb al jaren hetzelfde make-upritueel (blush, mascara en eye-liner) dus dat kan ik intussen al vlot aanbrengen.

Als ik uitga sta ik lekker lang voor de spiegel, haal ik mijn hoogste hakken uit de kast en kies ik de perfecte juwelen uit. Op een gewone, doordeweekse schooldag geldt echter: hoe langer ik in bed kan blijven liggen, hoe beter!

Mijn lievelingsstad om te gaan shoppen is LONDEN! Ik probeer zo’n twee keer per jaar naar daar af te zakken. Naast high-streetketens zoals Topshop en Aldo op Oxford Street ben ik ook helemaal weg van de vintage winkeltjes rond Brick Lane. Verder hou ik gewoon van de sfeer in de stad en de vibe die de Londenaren uitstralen. Cool, vintage en eclectisch. Helemaal mijn ding! In België hou ik vooral van Antwerpen.

Mijn favoriete Belgische shops zijn vintage winkels als Foxhole, Episode en Think Twice, maar ook The Public Image, Fish & Chips, Urban Outfitters en COS kunnen me bekoren. Heb ik even wat geld op overschot, dan besteed ik dat maar al te graag bij Essentiel, Step by Step en Les Petites. Al deze shops liggen in Antwerpen.

Mijn favoriete merk is Marc Jacobs! Ik ben vooral fan van zijn label Marc by Marc Jacobs. Daarnaast ben ik ook fan van de Brit Jonathan Saunders, het Franse IRO, Essentiel, de Zweedse COS-creaties en bohemian brand Winter Kate. Het grootste deel van mijn kleerkast is afkomstig van H&M, Zara en Mango. Dat heeft niet enkel met mijn studentenbudget te maken, maar de ketens hebben ook gewoon erg mooie en goed vertaalde catwalktrends in de rekken hangen.

Mijn leukste kledingstuk is de parka. Het liefst in een khaki oversized-model, met afritsbare kap. In de lente rol je de mouwen op en in de herfst is-ie perfect om je tegen de regen te beschermen.


Comment

  • Slider
  • Slider
  • Slider
  • Slider
  • Slider
  • Slider
  • Slider
  • Slider

SOCIAL



Poll

Hoe ga jij om met de vierde coronagolf?

 Ik ga evenveel uit als vroeger, maar volg de regels
 Ik probeer de regels te omzeilen waar mogelijk
 Ik ga minder uit, door corona
 Ik ging sowieso niet veel uit

Job in the picture

Uit een vliegtuig springen zonder parachute, waarom niet?

Luke Aikins, een 42-jarige skydiver en basejumper, sprong in 2016 vanop 7.620 meter hoogte uit een vliegtuig. [...]

04/06/2021

Harry Potter nu ook in New York

In New York opent morgen de allereerste officiële Harry Potter flagship store. De winkel bestaat uit [...]

02/06/2021

Haal nu een pluchen alpaca in huis

Om een alpaca als huisdier te houden, hoef je nu geen grote tuin of wei meer te hebben. Het bedrijf [...]

30/05/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84