Image
27/03/2013

Warm Bodies

Hoe origineel kan je nog uit de hoek komen in het zombiegenre? De vraag stellen is ze beantwoorden: zo origineel als de verbeelding van de schrijvers en regisseurs het toelaat.


Dat aspect zit alvast vrij goed bij Warm Bodies. Regisseur Jonathan Levine dragen we een warm hart toe, want in de kankerkomedie 50/50 met Seth Rogen en Joseph Gordon-Levitt gaf hij succesvol blijk van vaardigheid in het heikele fietsen rond gevreesde thema's. Zo goed als in 50/50 komt Levine niet uit de verf in Warm Bodies. Het verhaal gooit een suikerlaagje romantiek over het zombieconcept, en tussen de nochtans geslaagde grappen door geeft dat iets klefs aan de film. Als je echt wil, zou je Warm Bodies - naar de gelijknamige roman van Isaac Marion over zombies die langzaam aan de beterhand geraken en opnieuw toenadering zoeken tot gezonde mensen - kunnen zien als een pleidooi voor het omarmen van hiv-positieven en aidspatiënten, maar het is ook gewoon een leuke zombiekomedie, dus kies zelf maar. De ontdooiende zombie wordt aardig gespeeld door Nicholas Hoult, die ooit als twaalfjarig jongetje naast Hugh Grant acteerde in About a Boy. Hoult krijgt schattig weerwerk van de Australische blondine Teresa Palmer en het boomlange ex-model Analeigh Tipton. Eerst kanker, en nu aids? Straks krijgt Levine nog een of andere medische prijs. We kijken in dat geval al uit naar zijn allegorische horrorkomedie over de snotvalling

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

McDonald’s stunt met veganistische hamburger

Na drie jaar experimenteren is het dan eindelijk zover: fastfoodketen McDonald’s lanceert haar [...]

12/09/2021

Whatsapp introduceert nieuwe privacyfunctie

Nood aan wat privacy? Daar weet Whatsapp wel raad mee! De app is momenteel een functie aan het uittesten [...]

09/09/2021

Belg wint wedstrijd ‘mooiste nektapijt’

Het EK voetbal wonnen we niet, maar België komt als winnaar uit de bus bij een ander Europees kampioenschap! [...]

07/09/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84