Image
23/04/2013

De gekste auto’s op de markt


Tekst: Bert Troubleyn (kernredacteur van AutoGids)

Sommige merken durven de traditionele auto in vraag te stellen. Of wat dacht je van deze maffe nieuwkomers?

Renault Twizy

De onverwacht succesvolle Renault Twizy is sinds zijn lancering snel de best verkochte elektrische auto op de markt geworden. Logisch ook: met zijn basisprijs van net geen 8000 euro is hij vier keer minder duur dan de meeste andere elektrische modellen op de markt. Hij laat zich op een zakdoek parkeren en omdat hij smal en kort is, flitst hij door het verkeer zoals een scooter. Nadelen? Misschien dat je aan de elementen bent blootgesteld (hij heeft geen ramen of deuren) en dat de soep bij 80 km/h helemaal op is…

Volkswagen XL1

Deze zomer brengt Volkswagen een oude droom in werkelijkheid: een auto bouwen die slechts 1 l/100 km verbruikt. De XL1 is vederlicht (750 kilo) en heeft een minuscuul dieseltje met slechts 48 pk. Die krijgt de assistentie van een elektromotor die hem zo’n 50 kilometer alleen kan aandrijven. Het slechte nieuws: VW bouwt er aanvankelijk slechts 250 stuks van. En dat de Duitsers nog niets willen zeggen over het prijskaartje, laat het ergste vermoeden…

Morgan Three Wheeler

Waarom heeft een auto eigenlijk vier wielen nodig, zo vraagt men zich bij het Britse Morgan af. De Three Wheeler heeft zoals zijn naam aangeeft slechts drie wielen: twee vooraan en één achteraan. De voorwielen sturen, de achterband krijgt op zijn eentje alle motorvermogen te slikken. Het voordeel? Hoewel de Morgan helemaal met de hand wordt gebouwd, kost hij ‘slechts’ 35.000 euro…


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Belgische jongeren koken pas gezond als het eenvoudig is

Uit een onderzoek van Hello Fresh blijkt dat afvallen voor meer dan 40% van de jongeren een reden is [...]

23/05/2022

Studenten drinken minder alcohol

Uit de vierjaarlijkse enquête 'In hogere sferen' van het Vlaams expertisecentrum Alcohol en andere [...]

20/05/2022

Odisee ontwerpt emoji-studiekeuzetest

De studiekeuzetest van Odisee werd gelanceerd om 17-jarigen een makkelijke en leuke tool aan te bieden [...]

18/05/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84