Image
17/07/2013

Pacific Rim

Er zijn deze zomer meer dan genoeg gelegenheden om de wereld te zien vergaan op het witte doek, maar geen enkele is zo extreem over the top als Guillermo del Toro’s Pacific Rim.


De plot is belachelijk simpel: door een scheur in het ruimte-tijdcontinuüm die zich op de bodem van de Stille Oceaan bevindt, komen buitenaardse monsters (kaiju) zo groot als flatgebouwen ’s werelds kuststeden verwoesten. De mensheid bekampt de monsters middels gigantische vechtrobots (jaegers). That’s it. Knokken maar. Al in de eerste halve minuut van de film wordt San Francisco met de grond gelijk gemaakt, en del Toro slaagt erin dat helse tempo twee uur lang vol te houden. Tijd om naar adem te happen is er niet: dit is geen film, maar een honderdtwintig minuten lang voortrazende pretparkattractie die je doof en duizelig achterlaat. Hebben we ooit al een cinemaspektakel van deze grootte-orde gezien? Nee. Maar zaten we erop te wachten? Eerlijk gezegd al evenmin. We begrijpen dat beroepsgeek en eeuwige puber del Toro de kans om zijn eigen reusachtige kaiju-film te maken – het genre ontstond in Japan met Godzilla en bedient al een halve eeuw lang een trouw cultpubliek – met beide handen heeft gegrepen, maar hij gaat zo bandeloos te keer dat het echt te veel wordt. Het ziet er allemaal superspectaculair uit, maar de personages zijn verwaarloosbaar en de plot – voor zover die er al is – is ridicuul. Desalniettemin, als het straks regent, is Pacific Rim wel het perfecte alternatief voor een dagje rollercoasteren in Walibi.

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Emoji van ‘droevig kakske’ mogelijks in aantocht

De Campaign Against Living Miserably (Calm), een Britse organisatie die zich inzet voor mentale gezondheid, [...]

29/03/2021

Aantal jongeren met financiële problemen fors toegenomen

Uit een bevraging van bankenfederatie Febelfin blijkt dat 61% van de jongeren financiële problemen heeft. [...]

29/03/2021

Domino’s stopt met ananas op pizza

Er zijn twee soorten mensen op deze wereld. Aan de ene kant heb je de personen die ananas op pizza wel [...]

26/03/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84