Image
28/08/2013

The look of love

Hij zal het wellicht nooit toegeven, maar we verdenken Michael Winterbottom ervan dat hij halverwege zijn biografische project The look of love begon te denken: waarom ben ik eigenlijk het ordinaire levensverhaal van Paul fucking Raymond aan het vertellen?


Het klonk nochtans goed, want Paul Raymond was een sleazy Britse pornokoning, die van de jaren '60 tot '80 een imperium van Londense nachtclubs en vuile boekskes uitbouwde, wat hem op een bepaald moment de rijkste man van Engeland maakte. Maar Raymond was ook een smakeloze, omhooggevallen nobody, wiens verhaal nu eenmaal niet erg interessant is. Blote wijven? Ja. Mannen en vrouwen in foute pakken en kapsels? Zeker. Goeie muziek? Ook. Maar een boeiend verhaal, met een boodschap of zo? Op geen enkel moment. Steve Coogan geeft een uitstekende vertolking weg, dat wel, maar er zit niet de minste diepgang in. Het enige wat deze film nog net boven de middelmaat uittilt, is het tragische personage van Debbie (breekbaar vertolkt door Imogen Poots), Raymonds talentloze dochter die graag zangeres was geworden, maar weggleed in een uitzichtloze poel van drugs en tristesse, tot ze op 36-jarige leeftijd stierf aan een overdosis. Voor de rest kan je evengoed in drie minuten de Wikipedia-pagina over Paul Raymond doornemen, want de film heeft nauwelijks iets boeienders te vertellen dan wat daar te lezen valt.

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

De Vegetarische Slager nu ook te koop in China

De Boulettes Very Chouettes, Poulettekes en het Gehackt van de Vegetarische Slager zijn op weg om ook [...]

24/04/2021

Deformup: wanneer recyclage leidt tot decoratie-ideeën

Soms wachten studenten niet tot ze klaar zijn met hun studies om zich in het ondernemerschap te storten. [...]

24/04/2021

Documentaire Greta Thunberg vertoond ter ere van Earth Day

Op 22 april ging op het Amerikaanse televisienetwerk PBS ‘Greta Thunberg: A year to change the [...]

23/04/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84