Image
28/11/2013

Universal War Two 1: De Tijd van de Woestijn (Casterman)

De uitgeefgeschiedenis van de cultstripreeks 'Universal War' van de Fransman Denis Bajram is ondertussen al bijna net zo ingewikkeld als de serie zelf.


De eerste cyclus 'Universal War One' is afgerond, en voor de lang aangekondigde tweede cyclus - die niet geheel onverwacht 'Universal War Two' werd gedoopt - verkaste de auteur naar uitgeverij Casterman. De Doornikse uitgever bracht De Tijd van de Woestijn, het eerste deel van 'Universal War Two', gelijktijdig uit in het Frans en het Nederlands. Goed nieuws, maar Nederlandstalige sciencefictionliefhebbers die dit een geschikt moment achten om in te pikken, blijven met een probleem zitten. Ze zouden eerst de uitverkochte albums van de failliete uitgeverij Talent, en/of de in beperkte oplage verschenen boxsets van 'Universal War One' die in 2011 bij Daedalus zijn verschenen, op te kop moeten zien te tikken. Tenzij Casterman spoedig ook de eerste zes delen opnieuw uitbrengt, maar dat valt nog af te wachten. Zonder voorkennis beginnen aan de tweede cyclus, raden we in elk geval voorlopig af. Daarvoor is 'Universal War' te complex en is De Tijd van de Woestijn een album dat je hoogstwaarschijnlijk eerder zal overdonderen dan aanspreken. Anderzijds riskeer je wel heel wat moois te missen, want Bajram spreekt ondertussen al luidop over een derde cyclus...

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Brainfood voor blok en examens

Blokken en examens, dat betekent vele uren aan je bureau doorbrengen. Maar hoe kun je je hardwerkende [...]

03/06/2024

Brusselse scholieren oefenen Nederlands met Vlaamse Studenten

Sinds november vorig jaar biedt Parlangi Brusselse anderstalige scholieren de kans om hun Nederlands [...]

31/05/2024

Odisee-studenten helpen bij gezondheidsonderzoeken Special Olympics

Tijdens de Nationale Zomerspelen van Special Olympics Belgium, die plaatsvonden van woensdag 8 tot zaterdag [...]

28/05/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84