Image
17/10/2014

Wie op docent lijkt scoort beter


Wie dezelfde interesses en eigenschappen heeft als zijn leerkracht zou volgens een Amerikaanse studie meer kans hebben op slagen. Harvard University en onderwijsconsulent Panorama Education onderzochten de resultaten van meer dan 300 Amerikaanse studenten en 25 leerkrachten. Onderzoeksleider Hunter Gehlbach, professor educatieve wetenschappen vertelde na afloop: “Gedeelde interesses leveren bij veel studenten betere schoolresultaten op. Het sterkste effect wordt toegewezen aan de Afro-Afrikaanse of latino-studenten in tegenstelling tot de blanke en Aziatisch-Amerikaanse jongeren.” Bovendien zouden gemeenschappelijke interesses en overtuigingen een stimulans zijn voor jongeren die traditioneel minder goed presteren op school. Leerkrachten leggen tegenwoordig te veel nadruk op formele kennisoverdracht. Ze moeten dus proberen om het belang van persoonlijk contact niet over het hoofd te zien. Veel interactie tussen leerling en leerkracht zorgt dus voor veel meer studenten met goede punten. (LVD)
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Paige (6) maakt Australische skateparken onveilig

Toen de Australische Paige Tobin op driejarige leeftijd voor het eerst op een skateboard stond, had [...]

17/04/2021

‘The Day After Corona’: digitaal evenement voor jongeren over de toekomst na corona

Een jaar corona weegt zwaar, ook op jongeren. Het zorgde voor meer stress, onzekerheid, eenzaamheid, [...]

16/04/2021

Lego lanceert set met ‘Braille Bricks’ die kinderen blindenschrift leren

Een mooi voorbeeld van inclusiviteit bij Lego. Het Deense bedrijf gaat namelijk een nieuwe set blokjes [...]

16/04/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84