Image
17/10/2014

Wie op docent lijkt scoort beter


Wie dezelfde interesses en eigenschappen heeft als zijn leerkracht zou volgens een Amerikaanse studie meer kans hebben op slagen. Harvard University en onderwijsconsulent Panorama Education onderzochten de resultaten van meer dan 300 Amerikaanse studenten en 25 leerkrachten. Onderzoeksleider Hunter Gehlbach, professor educatieve wetenschappen vertelde na afloop: “Gedeelde interesses leveren bij veel studenten betere schoolresultaten op. Het sterkste effect wordt toegewezen aan de Afro-Afrikaanse of latino-studenten in tegenstelling tot de blanke en Aziatisch-Amerikaanse jongeren.” Bovendien zouden gemeenschappelijke interesses en overtuigingen een stimulans zijn voor jongeren die traditioneel minder goed presteren op school. Leerkrachten leggen tegenwoordig te veel nadruk op formele kennisoverdracht. Ze moeten dus proberen om het belang van persoonlijk contact niet over het hoofd te zien. Veel interactie tussen leerling en leerkracht zorgt dus voor veel meer studenten met goede punten. (LVD)
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Spelletjesavond in Leuven blijkt verborgen cantus te zijn

De eerste avond van het academiejaar liep in Gent niet van een leien dakje, maar ook in Leuven vond er [...]

22/09/2020

Studenten van Europacollege in quarantaine na 22 positieve coronatests

Alle studenten van het Europacollege in Brugge moeten in de eerste week van het academiejaar al overschakelen [...]

22/09/2020

Cafés in de Overpoort mogen open, maar (bijna) niemand durft

Maandag start het academiejaar, maar van cafébezoekjes zal niet veel in huis komen. Het merendeel [...]

19/09/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84