Image
17/10/2014

Wie op docent lijkt scoort beter


Wie dezelfde interesses en eigenschappen heeft als zijn leerkracht zou volgens een Amerikaanse studie meer kans hebben op slagen. Harvard University en onderwijsconsulent Panorama Education onderzochten de resultaten van meer dan 300 Amerikaanse studenten en 25 leerkrachten. Onderzoeksleider Hunter Gehlbach, professor educatieve wetenschappen vertelde na afloop: “Gedeelde interesses leveren bij veel studenten betere schoolresultaten op. Het sterkste effect wordt toegewezen aan de Afro-Afrikaanse of latino-studenten in tegenstelling tot de blanke en Aziatisch-Amerikaanse jongeren.” Bovendien zouden gemeenschappelijke interesses en overtuigingen een stimulans zijn voor jongeren die traditioneel minder goed presteren op school. Leerkrachten leggen tegenwoordig te veel nadruk op formele kennisoverdracht. Ze moeten dus proberen om het belang van persoonlijk contact niet over het hoofd te zien. Veel interactie tussen leerling en leerkracht zorgt dus voor veel meer studenten met goede punten. (LVD)
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Examenfraude ingenieursstudenten erger dan verwacht

  Eerder raakte bekend dat een aantal eerstejaarsstudenten burgerlijk ingenieur van de Universiteit [...]

05/06/2020

Examen in Flanders Expo: "Ik was blij dat ik mijn oordoppen bij had"

Laure (21) studeert pedagogische wetenschappen aan de Universiteit van Gent en legde al een examen statistiek [...]

04/06/2020

​Studenten drinken minder, sporten meer en maken zich meer zorgen door corona

Studenten voelen zich niet begrepen in deze coronapandemie, dat bleek al uit de petitie van Geef ons [...]

03/06/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84