Image
12/01/2015

De perfecte vliegtuigreis volgens studenten


Vliegmaatschappij KLM heeft aan Nederlandse studenten gevraagd hoe ze nog kan innoveren. Na een week brainstormen konden de creatievelingen de jury een pak ideeën overhandigen. De teams die de drie leukste concepten bedachten mochten zich opmaken voor een pitch waarbij ze hun eigen idee mochten uiteenzetten.

Het eerste groepje was ervan overtuigd dat coupon flying dé toekomst is. Daarbij kunnen zowel bedrijven als particulieren een vliegticket kopen zonder datum en zonder specifieke bestemming. ‘We verdelen de wereld in zones en bij aankoop kies je slechts een zone uit. Mocht de gekozen zone uiteindelijk toch niet de juiste zijn, kan er via CouponSwap onderling geruild worden. Coupon flying brengt een hoge mate van flexibiliteit met zich mee’, klinkt het.

De tweede groep pleit dan weer voor een full flight experience, waarbij de reizigers op een scherm voor hen een film te zien krijgen van de hele reisweg die ze afleggen. ‘Tussen de beelden door worden er vragen gesteld waardoor alle passagiers tegelijk een spel spelen met elkaar. Door het mogelijk te maken de behaalde scores digitaal te delen, kan het spel uitgroeien tot iets groots. De hoogste scores kunnen beloond worden met bijvoorbeeld kortingen op vliegtickets.”

De derde groep gooide het met The Flying Mancave over een heel andere boeg. “De echte man wil whisky, bier, pizza en een barbershop aan boord.” In het pakket zit ook een Wingman, die de klant de hele reis bedient en hem tijdens zijn verblijf in het buitenland ook nog eens uitnodigt voor een men’s night out. De studenten zijn ervan overtuigd dat onder meer bier- en whiskymerken geen seconde zouden twijfelen om mee op de kar – of in dit geval het vliegtuig – te springen.

Uiteindelijk was het groep twee die de meeste stemmen kreeg. Of KLM effectief de full flight experience invoert, wordt afwachten.
(SVR)
 
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Los een moordzaak op bij een bord spaghetti

Een bord spaghetti met knalrode tomatensaus opslurpen, dat kan wel eens op een bloederige moordpartij [...]

05/03/2022

Kan Facebooks 'Metaverse' iets betekenen voor je studies?

Je hebt vast ook wel de melding gekregen op Facebook en/of Instagram: de socialmediagigant heeft zichzelf [...]

28/02/2022

VEK runt voorlopig pop-upcafé in Gentse Overpoort

De Vlaamse Economische Kring in Gent heeft al langer dan vandaag een eigen fakbar: de Yucca aan het Kramersplein. [...]

25/02/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84