Image
02/02/2015

‘Barcode’ sensibiliseert Leuvense cafégangers


Meer en meer cafés in Leuven krijgen een decibelmeter, die registreert of de uitbater zich aan de opgelegde norm houdt. Uiteindelijk zullen zo’n 75 meters geïnstalleerd worden en daarom lanceert vzw Oude Markt op 13 februari de sensibiliseringscampagne ‘Barcode’. Daarin komen, naast gehoorschade, ook thema’s als drugsproblematiek, geweld en het verbod op alcohol onder de 16 jaar aan bod. De voorzitter van vzw Oude Markt Evert Thys voorspelt dat de hippe campagne met sterke grafische beelden meer effect zal hebben dan ‘een belerend vingertje’ die klanten zegt wat ze wel en niet mogen doen. Andere organisaties zijn alvast enthousiast over de sensibiliseringscampagne. Onder andere Stad Leuven, de KU Leuven, AB InBev en Horeca Leuven engageren zich mee om cafégangers te waarschuwen.
(SR)
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Hogeschool VIVES bouwt eerste Vlaamse leefcampus

In Brugge wordt druk gebouwd aan The Crown, de eerste Vlaamse leefcampus, een initiatief van Hogeschool [...]

04/05/2022

Vrouwen brengen leven in de brouwerij

Dat enkel mannen bier drinken, is uiteraard onzin. Maar het blijft niet enkel bij drinken, vrouwen kunnen [...]

30/04/2022

KdG-studenten krijgen les van Sportpaleis-CEO

Jan Van Esbroeck, de grote baas van het Sportpaleis, gaf de aftrap van het VLAJO-initiatief ‘Ondernemers [...]

24/04/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84