Image
02/02/2015

‘Barcode’ sensibiliseert Leuvense cafégangers


Meer en meer cafés in Leuven krijgen een decibelmeter, die registreert of de uitbater zich aan de opgelegde norm houdt. Uiteindelijk zullen zo’n 75 meters geïnstalleerd worden en daarom lanceert vzw Oude Markt op 13 februari de sensibiliseringscampagne ‘Barcode’. Daarin komen, naast gehoorschade, ook thema’s als drugsproblematiek, geweld en het verbod op alcohol onder de 16 jaar aan bod. De voorzitter van vzw Oude Markt Evert Thys voorspelt dat de hippe campagne met sterke grafische beelden meer effect zal hebben dan ‘een belerend vingertje’ die klanten zegt wat ze wel en niet mogen doen. Andere organisaties zijn alvast enthousiast over de sensibiliseringscampagne. Onder andere Stad Leuven, de KU Leuven, AB InBev en Horeca Leuven engageren zich mee om cafégangers te waarschuwen.
(SR)
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Dit werd achtergelaten in Belgische Uber-taxi's

Uber heeft zijn zevende jaarlijkse Uber Lost & Found Index gepubliceerd, een indrukwekkend overzicht [...]

01/11/2023

Nieuwe verkorte lerarenopleiding in Brussel

Erasmushogeschool Brussel (EhB) ontwikkelde in samenwerking met scholengroepen in Brussel en de Vlaamse [...]

27/10/2023

Jongeren weten wat sparen is (maar hebben verder weinig financiële kennis)

In opdracht van Argenta ondervroeg onderzoeksbureau iVOX Belgische jongeren tussen 15 en 24 jaar over [...]

25/10/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84