Image
01/02/2015

Zo verleiden winkels je tot een miskoop


Kom je na een dagje shoppen vaak thuis met kledingstukken die je eigenlijk niet nodig had? Dan kun je je eindelijk verdedigen, want Het Nieuwsblad bundelt alle wetenschappelijke onderzoeken die de gemene trucjes van de winkels blootleggen. Ten eerste bepalen je emoties welke overbodige kledingstukken je koopt: T-shirts of broeken met een ronde prijs zetten je onbewust meer aan tot een effectieve aankoop. Maar ook de geur die in de winkel hangt zorgt voor een verleiding. Zo bewezen onderzoekers dat warme geuren je een flauw gevoel geven, waardoor je spullen koopt die je beter doen voelen. Ten derde spelen ook de verkopers een rol. Het lijkt onlogisch, maar hoe brutaler ze je behandelen, hoe meer je geneigd bent om luxeproducten te kopen. Daarnaast zit ook in de opstelling van de winkel een addertje onder het gras. De eigenaars willen je elke hoek van de winkel laten zien, dus maken ze er een doolhof van zodat tijdens het verdwalen je oog op nieuwe kledingstukken kan vallen. Trap ook niet in de stunt met de hippe muziek: een bekend liedje zorgt ervoor dat je zo’n 30 euro meer uitgeeft dan in een winkel zonder muziek. En een laatste tip: het is bewezen dat wie testproducten aanraakt in de winkel, moeilijker de effectieve aankoop ervan kan negeren.
(SR)

Lees hier het oorspronkelijke artikel.
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Minder dan 30 procent behaalt bachelordiploma binnen de drie jaar

Het aantal studenten dat binnen de drie jaar zijn of haar bachelordiploma behaalt is gedaald. Slechts [...]

02/07/2024

Too Good To Go: nu ook op citytrip!

Wist je dat je Too Good To Go, de app die voedselverspilling voorkomt, ook in het buitenland kunt gebruiken? [...]

01/07/2024

Studenten KU Leuven slechts één semester op uitwisseling

Slecht nieuws voor wie aan de KU Leuven studeert. Studenten kunnen daar met een beurs nog maar één semester [...]

28/06/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84