Image
22/04/2004

I.R.$. 6: De omkoper

De financiële thrillerreeks 'I.R.$.' van veelschrijver Stephen Desberg en zijn poulain Bernard Vrancken dendert met een stevig tempo verder. We zijn inmiddels aan deel 6 toegekomen
, hoog tijd om nog eens een album onder de loep te nemen. De omkoper is zelfs een sleutelalbum te noemen, want hier wordt voor het eerst een rechtstreekse confrontatie tussen de verleidelijke booswicht Silicia en de James Bond-achtige superbelastingcontroleur Larry B. Max getoond. Niet dat het ons allemaal bijster veel interesseert hoor. De reeks is indertijd begonnen in het kielzog van 'Largo Winch', in de hoop net zo goed aan te tikken bij wie van thrillers houdt waar miljoenen dollars in worden versluisd. Hoewel Stephen Desberg als hij in goede vorm is echt wel geweldige verhalen op papier kan zetten (lees bijvoorbeeld het spetterende nieuwe album van 'De Schorpioen'), en het een heel leuk verkoopsargument is dat hij eigenlijk Amerikaans staatsburger is en dus zijn inkomsten niet alleen in België, maar ook aan de Amerikaanse I.R.S. moet aangeven, komt hij in deze reeks nooit echt op dreef. Nu ook weer: in De omkoper kan het ons echt allemaal geen bal schelen wie wie overhoop knalt. Het is allemaal zo koud en klinisch, niet in het minst door het stroeve tekenwerk van Vrancken, dat het meeleefgehalte nul komma zero is. Op naar deel 7 dan maar, al is het bepaald niet van harte.

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Jongeren praten onderling vaak over geld

Meer dan de helft van de jongeren van 18 tot 24 jaar (54%) praat minstens maandelijks met vrienden over [...]

25/05/2022

Kunststudente publiceert boek dat licht geeft in het donker

Margo Van Onderbergen, studente Beeldende Kunsten/Grafisch Ontwerp aan Sint Lucas Antwerpen, moest net [...]

24/05/2022

Belgische jongeren koken pas gezond als het eenvoudig is

Uit een onderzoek van Hello Fresh blijkt dat afvallen voor meer dan 40% van de jongeren een reden is [...]

23/05/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84