Image
25/01/2016

Prof maakt van wiskundedummies rekenknobbels


Waren jouw wiskunderesultaten ook steeds om bij te huilen? Slaagde jij er nooit in die verdraaide x te vinden? Geloof het of niet, er is nog hoop. Een 81-jarige Amerikaanse wiskundeprofessor zegt dé methode gevonden te hebben om zelfs de minst begaafde leerling te doen slagen.
Professor Mary Johnson geeft al meer dan veertig jaar les en in die tijd heeft ze al heel wat wiskundezero’s geholpen. Met haar leermethode SiLMA (Success in Learning Math Approach) legt ze niet de nadruk op het resultaat, maar net op de tussenstappen. Volgens haar kunnen leerlingen zo beter hun wiskundeknobbel ontwikkelen, omdat ze op die manier de basisprincipes onder de knie krijgen. Ze spaart in elk geval kosten noch moeite: ze maakte zelfs hele schema’s om alles tot in de puntjes te kunnen uitleggen. Nu zoekt de krasse Johnson sponsors om haar leermethode te digitaliseren en zo wiskundenullen aller landen te helpen. 


foto: Shutterstock
 
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

‘The Day After Corona’: digitaal evenement voor jongeren over de toekomst na corona

Een jaar corona weegt zwaar, ook op jongeren. Het zorgde voor meer stress, onzekerheid, eenzaamheid, [...]

16/04/2021

Lego lanceert set met ‘Braille Bricks’ die kinderen blindenschrift leren

Een mooi voorbeeld van inclusiviteit bij Lego. Het Deense bedrijf gaat namelijk een nieuwe set blokjes [...]

16/04/2021

70 werken van Banksy komen naar Brussel

Deze zomer opent de interactieve tentoonstelling Banksy: Genius or Vandal zijn deuren op de Grote Markt [...]

16/04/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84