Image
07/04/2016

Zo betaal je minder voor hetzelfde vliegticket


We weten allemaal dat online shoppen soms tot verschillende prijzen kan leiden, ook wel dynamic pricing genoemd. Apple gebruikers bijvoorbeeld betalen soms meer voor hetzelfde product dan niet-Apple gebruikers. Vorig jaar leverde ook een tweet van een Belgische vrouw nog voor veel opschudding. Door cookies in of uit te schakelen kocht ze een product voor maar liefst 6 euro verschil. Voor vliegtuigtickets geldt hetzelfde verhaal. eDreams is een website die alle vluchten verzamelt en de prijzen vergelijkt. Wat blijkt nu: wanneer je vluchten opzoekt in incognitovenster, zakken de prijzen. En zelfs anoniem in het Engels zoeken geeft nog eens een ander resultaat. De prijs zakt opnieuw met een aantal euro’s. Als geregistreerde gebruiker betaal je dus al gauw tientallen euro’s meer voor dezelfde vlucht. Mooie tip dus voor wie binnenkort een vliegreisje boekt.

Concreet:
  • Voer zoekopdrachten uit in incognitovenster: open een Chrome-venster, klik op het icoontje ‘menu’ in de rechterbovenhoek en klik op ‘Nieuw incognitovenster’ of de sneltoets Ctrl + Shift + N
  • Om in incognito in het Engels te surfen pas je de taal aan bij instellingen: klik op hetzelfde ‘menu’-icoontje, klik op instellingen en wijzig bij de rubriek ‘talen’ de standaardtaal waarin Chrome ingesteld staat. 
Foto: shutterstock 
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Gratis cinematicket? UGent zoekt proefpersonen voor onderzoek over vapen

Ben je een (niet-)vaper tussen 18 en 25 jaar oud? De UGent voert op Campus Coupure (Gent) binnenkort [...]

17/03/2025

Wie is er bang van gender? Het eerste panelgesprek in een nieuwe reeks van RHEA

RHEA, Onderzoekscentrum voor gender, diversiteit en intersectionaliteit aan de Vrije Universiteit Brussel, [...]

01/03/2025

Voor minder dan 500 euro vind je geen kot meer in Gent

Om de twee jaar houdt de stad Gent een enquête over studentenhuisvesting. Daaruit blijkt dat je voor [...]

27/02/2025

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84