Image
07/09/2018

Student prankt McDo 51 dagen lang


McDonald's filialen hangen vol kaders en posters van random happy people. Echt waar. Je moet er eens op letten, bijna élke muur draagt zo'n reclameprent. Bijna. Amerikaans YouTuber en universteitsstudent Jevh Maravilla had z'n buik vol van de fake foto's, vooral omdat alle mensen op die foto's stereotiepe Amerikanen zijn, dus toen hij in 'zijn' McDo een kale muur spotte, greep hij zijn kans. Samen met een vriend liet hij een foto maken en uitvergroten, trok hij een McDo-uniform en namaakbadge aan, en schakelde als 'interieurvormgever' werknemers in om het kader op te hangen. 51 dagen later had het personeel nog steeds niets opgemerkt en stuurde hij dus zelf maar een tweet de wereld in. Ook op zijn videokanaal verscheen een boodschap: "Ik weet niet of jullie het al gemerkt hadden, maar er zijn maar weinig Aziatische mensen te zien in de media. Toen ik enkele weken geleden met mijn maat Christian in de McDonald's aan het eten waren, viel het ons op dat er in de reclamefoto's op de muren zelfs geen enkele Aziaat te spotten was. Het leek me leuk daar verandering in te brengen." Twitter reageerde enthousiast op de stunt van de studenten, en ook de fastfoodketen zelf reageerde positief: "We streven naar diversteit in alle aspecten in onze restaurants, en kunnen de creativiteit van deze studenten alleen maar steunen. Hopelijk komen ze snel nog eens langs."

 
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Luc Sels nog vier jaar rector van KU Leuven

Studenten en personeel van de KU Leuven konden gisterenavond online hun stem uitbrengen op wie ze de [...]

12/05/2021

Taylor Swift is eerste vrouw met Global Icon BRIT award

Op zondag 9 mei maakten de organisatoren van de BRIT awards bekend dat Taylor Swift dit jaar de Global [...]

11/05/2021

Eerste 3D-geprinte woning in Nederland

In Eindhoven in Nederland woont voor het eerst een koppel in een 3D-geprint huis. Het huis, dat 94 m2 [...]

10/05/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84