Image
17/09/2020

Na Instagram komt nu ook YouTube met een TikTok-kopie

Als je hen niet kan verslaan, kopieer hen dan. Dat is wat de reuzen van de sociale media vaak doen. Instagram kopieerde (overigens met veel succes) de Story-functie van Snapchat en ontwikkelde recent Instagram Reels om TikTok een hak te zetten. Nu gooit ook YouTube het over die boeg. Het videoplatform lanceert Shorts, een kopie van TikTok en Reels, in de strijd om de korte video’s.
 
YouTube introduceert Shorts als “een nieuwe ervaring”, al zal het er vooral heel bekend uit gaan zien voor iedereen die al overweg kan met TikTok en Reels. Het concept is dan ook bijna exact hetzelfde. Het product zit nu in een testfase. Enkel in India is de nieuwe functie al uitgerold. Net zoals bij TikTok oorspronkelijk het geval was, draait het in Shorts om korte video’s van 15 seconden.
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Wat kan een jongerencoach voor je betekenen?

De nieuwsberichten liegen er niet om: corona heeft als een hakbijl ingeslagen op het mentaal welzijn [...]

29/04/2021

Waarom was de Pink Moon niet roze?

Mensen die maandagochtend hun wekker hadden gezet om de Pink Moon te bekijken werden teleurgesteld: [...]

28/04/2021

93ste editie van de Oscars: minder kijkers, meer diversiteit

Zondag 25 april vond de 93ste editie van de Academy Awards plaats. Deze editie was in de eerste plaats [...]

27/04/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84