Image
17/09/2020

Na Instagram komt nu ook YouTube met een TikTok-kopie

Als je hen niet kan verslaan, kopieer hen dan. Dat is wat de reuzen van de sociale media vaak doen. Instagram kopieerde (overigens met veel succes) de Story-functie van Snapchat en ontwikkelde recent Instagram Reels om TikTok een hak te zetten. Nu gooit ook YouTube het over die boeg. Het videoplatform lanceert Shorts, een kopie van TikTok en Reels, in de strijd om de korte video’s.
 
YouTube introduceert Shorts als “een nieuwe ervaring”, al zal het er vooral heel bekend uit gaan zien voor iedereen die al overweg kan met TikTok en Reels. Het concept is dan ook bijna exact hetzelfde. Het product zit nu in een testfase. Enkel in India is de nieuwe functie al uitgerold. Net zoals bij TikTok oorspronkelijk het geval was, draait het in Shorts om korte video’s van 15 seconden.
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Cast van '2DEZIT' nam les over bij Universiteit Antwerpen

Op maandag 23 oktober viel de cast van 2DEZIT de les 'Bronnen en Beginselen van het Recht' binnen [...]

19/12/2023

Dit zijn de winnaars van de News City Academy Awards

Voor het tweede jaar op rij organiseerde News City, de samenwerking tussen de nieuwsredacties van HLN/Het [...]

17/12/2023

Vlaamse jongeren spreken uitstekend Engels

Volgens de nieuwe EF English Proficiency Index, waarbij 2,2 miljoen niet-Engelssprekenden in 113 landen [...]

16/12/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84