Image
21/02/2021

Deze emoji is helemaal uit de mode


De emoticon die huilt van het lachen – ofwel ‘Face with tears of joy’ – is niet meer trendy onder jongeren. Dat blijkt uit een onderzoek van CNN en Emojipedia, die zich bezighouden met de evolutie van emoticons. De doodskop wordt nu vaker gebruikt en visualiseert de uitdrukking ‘I’m dead’ of ‘I’m dying’. “Als je jarenlang digitaal lachen op dezelfde manier aangeeft, begint het onoprecht te voelen”, aldus internetlinguïst Gretchen McCulloch.
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

'Smash' is tienerwoord van het jaar

Het nieuwskanaal nws.nws.nws ging voor de vierde keer op zoek naar het tienerwoord van het jaar. Die [...]

22/03/2023

Winkelen zonder gejengel aan je hoofd

Prikkelarm winkelen, zonder irritante achtergrondmuziek, schelle 'droge voeding kassa vier!'-mededelingen [...]

20/03/2023

Samsung stoomt masterstudenten klaar voor de werkvloer

Met Talents of the Future, een opleidingstraject voor masterstudenten, wil Samsung de connectie tussen [...]

15/03/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84