Image
18/05/2022

Odisee ontwerpt emoji-studiekeuzetest

De studiekeuzetest van Odisee werd gelanceerd om 17-jarigen een makkelijke en leuke tool aan te bieden om hen te laten nadenken over hun studiekeuze voor het hoger onderwijs.


Met succes: meer dan 3700 geïnteresseerden legden hem af, waaronder meer dan 2000 laatstejaars secundair onderwijs. "De reden is allicht dat de test snel vooruitgaat en ook gewoon fun is," legt Inge De Schuyter uit, studieadviseur en medeontwerper van de test. "Maar vergis je niet: er schuilen vele uren samenstelwerk achter, in overleg met onze opleidingen en Tree Company en Wieni, die indertijd ook de VRT-stemtest ontwierpen."


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Videocampagne wil jongeren inspireren tijdens corona

De Universiteit Gent en jongereninfoplatform WAT WAT hebben een videocampagne op poten gezet waarmee [...]

26/02/2021

Graspop gaat voor tweede jaar op rij niet door

Metelheads moeten nog op hun honger blijven zitten: de 25ste editie van Graspop Metal Meeting wordt [...]

26/02/2021

Festival Best Kept Secret gaat ook dit jaar niet door

Het Nederlandse festival Best Kept Secret – waar ook veel Belgen naar uitkijken - zal wegens corona [...]

25/02/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84