Image
08/11/2022

Jongeren zijn verslingerd aan namaak en illegaal gekopieerde content

Volgens een onderzoek van het Bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie (EUIPO) heeft meer dan de helft (52%) van de Europese jongeren tussen 15 en 24 het afgelopen jaar ten minste één namaakproduct gekocht.


Een derde van hen (33%) gaf te kennen digitale content uit illegale bron te hebben geconsumeerd. De Belgische cijfers liggen iets lager, maar toch nog hoog, met respectievelijk 43% en 29%. Populaire namaakproducten in België zijn kleding (18%), elektronische toestellen (17%), schoenen (14%) en verzorgingsproducten (13%). Illegale downloads zijn films (64%), tv-series (53%), muziek (35%), software (31%), livesport (32%), games (20%) en e-boeken (28%).


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Eerste lockdownmuseum in België opent deuren

Op de Campus Solbosch aan de Université Libre de Bruxelles (ULB) wordt het ‘Tijdelijk Lockdownmuseum’ [...]

23/03/2021

Met deze tool ontsnap je aan vervelende Zoom-calls

Niets is zo vermoeiend als die eindeloze Zoom-calls doorheen de week. Geen nood: de Amerikaan Sam Lavigne [...]

21/03/2021

Monopoly houdt verkiezingen voor nieuwe Algemene Fonds-kaarten

“U hebt de tweede prijs in een schoonheidswedstrijd gewonnen en ontvangt 10M.” Iedereen [...]

19/03/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84