Image
08/11/2022

Jongeren zijn verslingerd aan namaak en illegaal gekopieerde content

Volgens een onderzoek van het Bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie (EUIPO) heeft meer dan de helft (52%) van de Europese jongeren tussen 15 en 24 het afgelopen jaar ten minste één namaakproduct gekocht.


Een derde van hen (33%) gaf te kennen digitale content uit illegale bron te hebben geconsumeerd. De Belgische cijfers liggen iets lager, maar toch nog hoog, met respectievelijk 43% en 29%. Populaire namaakproducten in België zijn kleding (18%), elektronische toestellen (17%), schoenen (14%) en verzorgingsproducten (13%). Illegale downloads zijn films (64%), tv-series (53%), muziek (35%), software (31%), livesport (32%), games (20%) en e-boeken (28%).


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Festival Best Kept Secret gaat ook dit jaar niet door

Het Nederlandse festival Best Kept Secret – waar ook veel Belgen naar uitkijken - zal wegens corona [...]

25/02/2021

Zoon van vaccinoloog wil groot festival houden na corona

Voorlopig moeten we nog in ons kot blijven, maar sommigen dromen al van het leven na corona. Zo ook [...]

24/02/2021

Maak nooit meer dt-fouten met het werkwoordenwiel

Wil je geen onnodig puntenverlies meer lijden door het maken van dt-fouten? Dan is het werkwoordenwiel [...]

24/02/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84