Image
08/11/2022

Jongeren zijn verslingerd aan namaak en illegaal gekopieerde content

Volgens een onderzoek van het Bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie (EUIPO) heeft meer dan de helft (52%) van de Europese jongeren tussen 15 en 24 het afgelopen jaar ten minste één namaakproduct gekocht.


Een derde van hen (33%) gaf te kennen digitale content uit illegale bron te hebben geconsumeerd. De Belgische cijfers liggen iets lager, maar toch nog hoog, met respectievelijk 43% en 29%. Populaire namaakproducten in België zijn kleding (18%), elektronische toestellen (17%), schoenen (14%) en verzorgingsproducten (13%). Illegale downloads zijn films (64%), tv-series (53%), muziek (35%), software (31%), livesport (32%), games (20%) en e-boeken (28%).


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

“Belgium” vervangt “Leuven” op etiket Stella

Aandachtige drinkers van Stellabier, zullen binnenkort opmerken dat er ‘Belgium’ op het etiket [...]

06/03/2020

Haast je, rapper ‘Snelle’ komt naar België!

“Dames en heren, pennen neer, schrijf je laatste zin af.” Waarschijnlijk klinkt de zin je [...]

28/02/2020

KU Leuven treft nieuwe maatregelen in verband met delibereren

Studenten van de KU Leuven opgelet! Vanaf academiejaar 2021-2022 moeten studenten binnen de twee jaar [...]

27/02/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84