Image
08/11/2022

Jongeren zijn verslingerd aan namaak en illegaal gekopieerde content

Volgens een onderzoek van het Bureau voor intellectuele eigendom van de Europese Unie (EUIPO) heeft meer dan de helft (52%) van de Europese jongeren tussen 15 en 24 het afgelopen jaar ten minste één namaakproduct gekocht.


Een derde van hen (33%) gaf te kennen digitale content uit illegale bron te hebben geconsumeerd. De Belgische cijfers liggen iets lager, maar toch nog hoog, met respectievelijk 43% en 29%. Populaire namaakproducten in België zijn kleding (18%), elektronische toestellen (17%), schoenen (14%) en verzorgingsproducten (13%). Illegale downloads zijn films (64%), tv-series (53%), muziek (35%), software (31%), livesport (32%), games (20%) en e-boeken (28%).


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Pommelien Thijs maakt indruk met aangrijpende videoclip voor nieuwe sensibiliseringscampagne

“Laat je toekomst niet stelen door je gsm, want het beste moet nog komen.” Dat is de boodschap [...]

18/03/2024

Zoo Planckendael bouwt spectaculaire bamboetoren

De zoo van Planckendael gaat in de toekomst een 28 meter hoge, duurzame bamboetoren plaatsen. De bamboetoren [...]

17/03/2024

Betaalbare maaltijden voor studenten in Anderlecht

Vijf wijkrestaurants in Anderlecht openen hun deuren voor studenten.   Deze wijkrestaurants of [...]

14/03/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84