Image
24/11/2004

The Incredibles

Hoe leuk Shrek en andere Shark Tales ook mogen zijn, toch blijft Pixar de maatstaf als het op computeranimatie aankomt. Het siert hen dat ze na het vrijwel perfecte Finding Nemo de lat nóg hoger hebben gelegd: The Incredibles maakt z'n naam helemaal waar
 en verlegt andermaal de grenzen van wat in dit genre technisch mogelijk is. En niet alleen dat. Regisseur Brad Bird (hij werkte aan The Simpsons en The Iron Giant) verlaat de wereld van levend speelgoed, knuffelbare monsters en pratende visjes om een radicaal nieuw design in de Pixarfilms te introduceren. The Incredibles, een verder niet bijster origineel verhaal over een familie ex-superhelden die worstelen met hun verleden, speelt zich af in een futuristische retrowereld vol spitse gadgets en indrukwekkende vormgevingexperimenten. Het maakt de film een feest voor het oog, maar het gevolg is wel dat een flinke portie Disney-onschuld werd ingeleverd: de kogels, laserstralen en explosies vliegen je om de oren. Is dat jammer? Wellicht niet: Pixar heeft na deze film gebroken met Disney om z'n eigen weg te gaan, en die kan niet anders dan vol verrassingen liggen. En ook deze keer bewijzen de pixeltovenaars dat zij de allerbesten zijn in het tot leven wekken van bits en bytes. Maar hebben we aan The Incredibles evenveel kinderlijk dolle pret beleefd als vorig jaar aan Finding Nemo? Neen, daarvoor heeft Brad Bird de digitale trukendoos nét iets te wijdopen gegooid.

 (JC)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

“De pil” voor mannen komt eraan

Een nieuw onderzoek van Weill Cornell Medicine (onderzoekscentrum in New York) naar een anticonceptiepil [...]

20/02/2023

Zombiedrug in VS rot mensenhuid

De Verenigde Staten is in de ban van een nieuwe zombiedrug: tranq. De drug verdooft je urenlang en zodra [...]

19/02/2023

Bloed geven als student, hoe doe ik dat?

Het is al langer bekend dat het Rode Kruis een bloedtekort heeft om mensen te helpen. De VZW organiseert [...]

18/02/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84