Image
15/04/2005

Daft Punk: Human after all

Wij zijn ook maar mensen! Het Franse duo Thomas Bangalter en Guy Manuel lijkt zich al op voorhand te verontschuldigen voor wat je zal horen. Dit derde album werd op te weinig weken ingeblikt, en we vrezen dat je het eraan kan horen.


Toen Daft Punk in ’97 debuteerde met Homework, steeg alles wat enigszins dancete en Frans was maandenlang de gelouterde dancehemel in. Ook wij konden ‘Around the world’, ’Burnin’’ of ‘Rollin & scratchin’’ goed smaken, het verfriste, gaf adem. Met ‘Harder, better, faster, stronger’, maar vooral ‘One more time’ tekenden ze voor een massale meestamper via hun tweede Discovery, en toch had je hier al een beetje het gevoel dat de routine er inzat, weinig echte durf, weinig spontane verbazing.

Met dit derde studioalbum horen wij precies twee man die het (even?) beu zijn. Wij hebben al vanaf de eerste luisterbeurt vrij vlug en vlot van track naar track geknopt om iets leuks, moois, wilds, grappigs te horen, maar eindigden vliegensvlug opnieuw bij titeltrack en aftrapper/knapper van de plaat. ‘Robotrock’ kan nog net doen swingen en ook ‘Television rules the nation’ boeit een beetje, maar verder is dit jammer genoeg een kneusje van een plaat. Recyclagerock en dandydance van heren waar je nochtans straffer van zou verwachten. Maar ongetwijfeld halen ze er toch wel weer twee dikke hits uit.

Het valt te hopen dat wij dat dan blijven slikken. Nee, de Franse dance-revolutie ligt even in bed met dj Marianne. Hopelijk geeft dat potje ravottenstoeisel hen de nodige pep om er volgende keer weer een beest van een vierde plaat van te maken, want Punk’s not dead!

(LAD)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

8 kotplanten die blijven leven

Planten op kot zijn hip. Toch is niet iedereen de beste in het verzorgen voor dat stukje natuur in je [...]

17/02/2020

Facebook stelt lancering van datingapp uit

Valentijn vieren met een liefde die je via Facebook leerde kennen? Het zal niet meer voor dit jaar zijn. [...]

14/02/2020

Digital natives verkiezen studeren op papier

Studenten hebben in tegenstelling tot wat vaak gedacht wordt een voorkeur voor papieren dragers bij het [...]

12/02/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84