Image
20/04/2005

Walk on water

Wie had gehoopt iets te leren over de situatie in het Midden-Oosten door naar de Israëlische film Walk on water te gaan kijken, is eraan voor de moeite. Deze draak van de in eigen land nochtans hoog aangeschreven regisseur Eytan Fox barst namelijk van de goede bedoelingen, maar begint al na een kwartier zwaar te ontsporen
, en het wordt steeds erger. Fox probeert alle, maar dan ook álle joodse problemen in één film te proppen: de problemen met de Palestijnen, de polarisatie tussen Israëli's onderling, de holocaust, de relatie met Duitsland, de Israëlische machocultuur, homoseksualiteit in het Midden-Oosten, de kibboetsen, de dubieuze rol van de Mossad... Noem het op, het zit erin. Het resultaat is een ongeloofwaardige verschrikking waarin de ene rotslechte scène met haken en ogen aan de volgende wordt gebreid, zodat de film steeds dieper wegzakt in een moeras van platte gemeenplaatsen en belachelijke onwaarschijnlijkheden. Tot overmaat van ramp hebben de twee jonge Duitse acteurs die zich in het centrum van dit zootje bevinden allebei een kop om op te meppen. Het is zodanig erg dat we bij meer dan één scène (de volksdansavond! Cinderella Rockefella! de douche aan de Dode Zee!) in onze stoel zaten te wriemelen van pure plaatsvervangende schaamte. Eén enkel lichtpuntje in deze film: Lior Ashkenazi is prima als de cynische Mossad-agent. Maar hij alleen kan dit onding absoluut niet rechthouden.

(JC)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Vreemde trend: high meat

Geen idee is te bizar voor op het internet, al komt de high meat-trend wel in de buurt: je laat een [...]

14/05/2021

Elon Musk speelt gastheer van Saturday Night Live

Afgelopen zaterdag 8 mei mocht Elon Musk samen met Miley Cirus voor een avond gastheer zijn van de show [...]

13/05/2021

Luc Sels nog vier jaar rector van KU Leuven

Studenten en personeel van de KU Leuven konden gisterenavond online hun stem uitbrengen op wie ze de [...]

12/05/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84