Image
17/06/2005

De La Vega: Falling into place

Uit het niets opduiken en kordaat een plaats in de Belgische muziek opeisen. Een superzwoele hit scoren met ‘Surely’ en de gulzig toegestroomde fans geduldig op een debuutplaat laten wachten. Het uitgelezen recept om sympathieke souldiva Lize Accoe en haar muzikanten in de spot en onder verwachtingsdruk te doen stomen.
 Maar alles valt o zo netjes op zijn plaats.

Want eigenlijk voelde je aan dat ‘Surely’ niet zomaar een gelukstreffer kon zijn. Die hete, sexy vibe door de warme muziek en stem was de handtekening van De La Vega. Ze brachten iets nieuws, wars van de retro-hype, en klonken meteen recht uit het hart en de buik.

Falling into place is zorgvuldig gebouwd op dat breekbare, intieme gevoel en die oprechte warmte. We kunnen het niet beter aantonen dan met het drieluik ‘Rescue me’, ’Better be divine’ en ‘Missing you’. ‘Rescue me’ is heel gewoon een ode aan muziek. Op een vinnige percussie, warme toetsen, bevlogen blazers en een gevleugeld fluitje. Lize rapt en zingt, betuigt haar liefde, ijzersterke, uplifting music. Meteen bij de intro van ‘Better be divine’ laat je deze zangeres zij aan zij lopen met haar idolen Scott, Badu, Hill en Holiday om haar warmte en echtheid, een dame die evenveel soul beklijft als haar African sistas. Voor haar is muziek alleen maar liefde en emotie. En dat voel je ook als ze in ‘Missing you’ die juiste jongen niet meer vindt en hoe ze de liefste knuffel mist. De La Vega helpt je mee te gaan in hun muziekland en te genieten van onbestemde gevoelens. Het wordt nooit meewarig of melig, hun muziek klinkt trots, warm en waardig, zoals alleen de beste soul kan klinken.

(LAD)

 


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Studenten vinden opnieuw werk na corona

Uit een analyse van het hr-bedrijf Randstad Group blijkt dat het aantal werkende studenten bijna op [...]

15/08/2021

Tiktok test tool waarmee je kunt solliciteren

De razend populaire app Tiktok komt op de proppen met een gloednieuwe tool waarmee mensen binnenkort [...]

11/08/2021

Vlaamse jongeren eten onvoldoende groenten

Volgens een enquête van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) eten Vlaamse millennials [...]

07/08/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84